ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

מה ההבדל בין SAP ל ERP?

INT College
ERP

אם בעבר עסקים היו שומרים על המידע בקלסרים עבי כרס שהעלו אבק על מדפים או בארכיון, כיום המידע שלנו צובר ״אבק״ בענן בתוכנות המתכננות את המשאבים הארגוניים, והן למעשה מערכות ERP המשמשות מיליוני עסקים וארגונים ברחבי העולם. רגע, אבל יש לנו גם מושג נוסף תחת תכנון משאבים והוא ה- SAP. אז אתם בטח שואלים מה ההבדל בין SAP ל ERP? אנחנו כאן כדי לענות.

ERP הוא תחום בעולם העסקי ורבים מכירים אותו גם כמערכת ERP (Enterprise Resource Planning) המספקת 'תכנון משאבים ארגוניים', כלומר זוהי מערכת דרכה ניתן לנהל את כל התהליכים העסקיים בארגון כמו את תחום הלקוחות, הכספים, המלאי, הלוגיסטיקה, התפעול והרשימה עוד ארוכה. מערכת ERP היא למעשה סוג של ׳סופרוומן׳ שיכולה לאגד הכל במקום אחד ולאפשר לקבל גישה לנתונים מכל מקום ובכל זמן, וכך היא הופכת ללב הפועם של הארגון השולח עורקים לכל מחלקה ומחלקה.

איך SAP נכנס לתמונה?

SAP היא אחת החברות המובילות בעולם לפיתוח תוכנה והיא נחשבת לחברת התוכנה הגדולה באירופה והרביעית בגודלה בעולם. המוצר המרכזי של החברה הוא מערכת ERP שנקראת גם SAP R/3. המספקת שירותי פיתוח, ייעוץ והטמעת המערכת בארגונים. למערכות שיש ברשותה מגוון מודולים המיועדים לשפר את התהליכים העסקיים וניהול המידע בכל המחלקות השונות בארגון – משירות, כספים, לוגיסטיקה, רכש, הנהלת חשבונות ועוד. בין היתר מערכת ה- ERP של SAP מספקת ניתוח נתונים ברמת ה- BIלצורך דיווח ובקרה על התהליכים העסקיים וניתוח המידע לטובת קבלות תובנות עסקיות שונות.

אם מדברים על הבדלים בין SAP ל ERP, ניתן לומר שבשורה תחתונה, SAP היא חברה עולמית המפתחת מערכות לתכנון משאבים ארגוניים, בעוד ERP היא שם כללי של המערכות הללו. מכיוון שחברת SAP יצרה מוניטין בינלאומי של חברה המתמחה בפיתוח ויישום ERP, היא נחשבת למובילה בתחום. אולם, חשוב להבין שישנן מערכות ERP של חברות נוספות בשוק הבינלאומי כמו אורקל, מיקרוסופט, QAD, Prodware ועוד רבות הנחשבות לא פחות טובות מ- SAP.

ההבדל הבולט של SAP ביחס לאחרות – המודולים


אם נדבר על ההבדל הכללי בין מערכת ERP הקיימות מול המערכת של חברת SAP, נוכל לראות כי ההבדל העיקרי טמון במערכת הייחודית של SAP המספקת כלים לניהול תהליכים עסקיים פנימיים ובסיסיים שכל חברה צריכה, וזאת באמצעות מודולים שונים כמו מודול ניהול חשבונות וכספים, מודול שירות, לוגיסטיקה וכך הלאה. למעשה, ניתן להשתמש במערכת של חברת SAP כדי להשתמש בכל אחד מהמודלים שלה והמוצרים השונים כמו SAP AG. SAP-ERP המספקים כלים לייעול התהליכים העסקיים.

לסיום, מערכת שמתאימה את עצמה לכל ארגון


מערכות ERP באופן כללי מכילות מגוון רחב של פיצ׳רים ותוספים ובהחלט ניתן לומר שהן ״גדלות״ יחד עם הארגון בהתאם להתפתחות שלו, ומספקות כמעט כל צורך עסקי דרוש לניהול העסק או הארגון. מלבד התוספים והפיצ׳רים השונים, ניתן לבנות תוספים שהם ׳קוסטום מייד׳ בהתאם לדרישות של הארגון כמעט ללא הגבלה. כך למשל אם ארגון זקוק לפעולה מסוימת, פשוט מפתחים אותה.

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן