אינסטגרם היא רשת חברתית מהפופולריות ביותר. היא הושקה בשנת 2010 ונכון למחצית הראשונה של שנת 2024 היא מונה 2.4 מיליארד משתמשים פעילים. לשם ההשוואה, פייסבוק מונה 2.9 מיליארד משתמשים פעילים. לפניכם סקירה על הייחוד של הרשת החברתית, כיצד היא יכולה להועיל בתחום העסקי ומי היא האוכלוסייה שמשתמשת בה.
מה מייחד את רשת האינסטגרם?
רשתות חברתיות יש בשפע, וכמעט כל אחד מאיתנו נמצא ברשת חברתית אחת לפחות (אם לא בשלוש וארבע…). אך אינסטגרם היא רשת חברתית מיוחדת, שסללה את הדרך לאלו שבאו אחריה. אלה הם המאפיינים המיוחדים של אינסטגרם:
- ויזואליות – אם פייסבוק מתמקדת בעיקר במלל, אז האינסטגרם מתמקדת בעיקר בתוכן ויזואלי, מה שהופך אותה לאידיאלית עבור הצגה של מוצרים ושירותים שעוברים דרך העיניים – אסתטיקה, אוכל, תיירות ונופש וכו'. הדבר נכון הן לגבי תמונות והן לגבי סרטונים
- מעורבות – הפלטפורמה מציעה מעורבות אינטנסיבית יותר עם הגולשים, בעיקר דרך הסטורי – לייקים, הערות, הודעות, סטוריז', סקרים, שאלונים, וכל האופציות הנ"ל פשוטות לביצוע
- משפיענים – אינסטגרם היא ה-זירה בה פועלים המשפיענים אשר עושים שיתופי פעולה עם עסקים. המשמעות היא שבאינסטגרם נמצא קהל רוכש, שנכנס לפלטפורמה גם כדי לקבל אינפורמציה אודות מבצעים וטרנדים חדשים
- מידע אודות העסק – ניתן לכתוב מידע אודותיכם או אודות העסק באזור הביוגרפיה בפרופיל, והוא מוצג באופן ברור ונגיש למשתמשים
כיצד ניתן להביא לקוחות חדשים דרך האינסטגרם?
השילוב בין הנתונים שצוינו לעיל, ביחד עם העובדה שמדובר ברשת ענקית ופעילה מאוד, מביאים לכך שאינסטגרם היא ממש נכס לבעלי עסקים, גם אם הם אינם מפרסמים בתשלום, כלומר לא בוחרים באפשרות של פרסום ממומן. לפניכם כמה דרכים יעילות להביא אליכם לקוחות חדשים:
- אופטימיזציה של הפרופיל – ראשית, צרו פרופיל עסקי דרכו תוכלו גם לעקוב אחר הנתונים ולקבל תובנות עסקיות כדוגמת מי הם האנשים האנשים שעוקבים אחריכם. הפרופיל צריך להיראות מקצועי ונעים לעין, ולכלול את כל הפרטים החשובים – תמונת פרופיל באיכות גבוהה, כתובת אתר וכתובת מייל, ומספר מילים אודות העסק והכתובת הפיזית אם ישנה
- לשמור על עקביות – שני דברים שיכולים לפגום מאוד בהתקדמות ובחשיפה שלכם באינסטגרם הם הצפה של תוכן או לחלופין "היעלמויות" לעיתים קרובות והשארת העמוד ללא תנועה. החליטו על ימים קבועים בשבוע בהם אתם מעלים תוכן, או לכל הפחות הגדירו לעצמכם שאתם מעלים X תכנים בשבוע. יש חשיבות לכך שהגולשים רואים שהעמוד פעיל. עמוד פעיל מעיד על עסק תוסס
- שימוש בהאשטגים – שימוש בהאשטגים ותגיות רלוונטיים מגבירים את החשיפה של הפוסטים שלכם ומושכים משתמשים חדשים שמתעניינים במה שיש לכם להציע. זוהי הדרך הטובה ביותר להגיע לאנשים שלא חיפשו את הדף שלכם באופן מיוחד!
- צרו קשר עם הקהל ובנו קהילה – שמרו על קשר פעיל עם הקהל שלכם על ידי תגובה לתגובות, הודעות ואזכורים
- הפעלות – האינסטגרם, כמו הפייסבוק, הוא מקום אידיאלי להפעיל את הקהל שלכם ולהציע לו בתמורה שירות או מוצר שלכם
- ניתוח ואופטימיזציה – השתמשו בתובנות של אינסטגרם ובכלי ניתוח אחרים כדי לעקוב אחר אחרי הביצועים, להבין את התנהגות הקהל שלכם ובכך לשפר את התוכן. לא פעם התובנות של אינסטגרם יכולות להשפיע לטובה על כל המערך השיווקי של העסק
מי הם המשתמשים באינסטגרם?
אמנם לאינסטגרם יצא שם של פלטפורמה לצעירים, אך האמת היא שמדובר בפלטפורמה עם מגוון רחב של משתמשים, ואפשר לומר שהיא נמצאת במקום טוב באמצע. מצד אחד, אין בה את המגוון הרחב שיש בפייסבוק בדגש על הקהל המבוגר מאוד, ומצד שני היא לא צעירה כמו הטיקטוק, שם ניתן למצוא שפע של תלמידים גם בגילאי חטיבת הביניים. המגוון רחב, אך הנתונים מראים שחלק ניכר מהמשתמשים הם בגילאי 18-34. אם העסק שלכם פונה לקהל הזה – גם או בעיקר – אז הרווחתם. אם העסק שלכם פונה לגילאי 50+, תוכלו למצוא פלטפורמות מועילות יותר. תחומי העניין של המשתמשים באינסטגרם הם מגוונים, אך בעיקר נסובים סביב סגנון חיים ואופנה, נסיעות, אוכל, כושר ובידור.