ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

שיווק בפייסבוק המדריך למתחילים

INT College
sap business one

שיווק בפייסבוק הפך למכרה יהלומים לבעלי עסקים, הרי כולם חיים ונושמים ברשתות החברתיות, נכנסים בכל כמה שעות ושלא לומר בכל כמה דקות כדי להתעדכן או סתם לראות מי העלה סטורי והיכן הוא מבלה. אם כך, יוצא שזהו המקום המושלם להציע לגולשים ״המכורים״ פרסומות. אהה… ואם תקראו את המדריך עד הסוף, תגלו כי שיווק בפייסבוק הוא כלי פרסום מדויק ורווחי יותר משילוט חוצות באיילון.

בואו נדבר במספרים

לפני שנסביר את תהליך פתיחת דף עסקי ובניית קמפיין ממומן בפייסבוק, נסביר שפייסבוק נחשבת לרשת החברתית הגדולה בעולם, זו שמופעלת על ידי חברת מטא האמריקאית ופעילה במעל 70 שפות. את הרשת הקימו חמישה חברים שלמדו יחד באוניברסיטת הרווארד, אבל אנחנו מכירים רק את מארק צוקרברג שכ- 28.2% ממניות החברה נמצאות בבעלותו. לפייסבוק יש מעל 2 מיליארד משתמשים ברחבי העולם, 800 מיליון מהם פעילים באופן יומיומי ומתוכם 6 מיליון משתמשים רק בישראל, שזהו 75% מכלל האוכלוסייה בישראל. זמן השהייה הממוצע בפייסבוק הוא 20 דקות ו- 70% ממשתמשי פייסבוק בישראל הם בעלי השכלה גבוהה.

שיווק בפייסבוק – מתחילים! איך פותחים דף עסקי?

פרופיל פרטי או עסקי?

אם אתם בעלי עסקים, אז כמובן שמומלץ לפתוח דף עסקי, כך תוכלו לבצע קידום בפייסבוק ובכלל להראות רצינות כלפי הלקוחות שלכם. ישנם כמה הבדלים בין פרופיל עסקי לפרטי, הבולט בהם הוא שדף עסקי לא יכול להכיל חברים כמו בדף פרטי, אלא לייקים וכמובן אפשרות ליצור פוסטים מיוחדים עם פרסומות וכפתורי הנעה לפעולה, מה שאינו אפשרי בדף פייסבוק פרטי. בנוסף, בדף עסקי יכולים לראות מגוון דו״חות ונתונים כמו כמה נחשפו לפוסט שהעלינו, כמה לחצו, השאירו פרטים, נכנסו ללינק ועוד.

הדרך הפשוטה ביותר לפתוח דף עסקי היא להיכנס לדף עסקי מסוים, לא משנה של מי וללחוץ על 3 הנקודות המופיעות בשורה של האפשרויות ולאחר מכן ללחוץ על ״צור/צרי דף״ והנה מתחילים ליצור דף חדש.

דך פייסבוק עסקי

השלב הבא הוא לתת לדף שלכם שם, כמובן את שם העסק (אפשר בעברית או באנגלית) ולבחור את הקטגוריה של העסק מבין הרשימה שנפתחה לכם המכילה שמות אופציונאליים לקטגוריה כמו שירות מקומי, קניות וקמעונאות וכך הלאה.

השלב הבא הוא כתיבה של תיאור העסק. כאן כדאי להשקיע בכתיבה שמתארת מה העסק עושה, מה הבידול שלו וסוג של סטוריטלינג קצר וברור. זהו, לחצו על ״צור דף״ והנה לכם הדף העסקי. השלבים הבאים פשוטים יותר ובהם תצטרכו למלא פרטים נוספים  כמו תמונת פרופיל ונושא על מנת ליצור זהות לדף, למלא את מספר הטלפון כדי שלקוחות יוכלו ליצור עמכם קשר, להוסיף את אתר האינטרנט או קישור לתיק עבודות מפלטפורמות שונות, מיקום העסק, שעות פעילות, לחצן פעולה ועוד מידע שפייסבוק תבקש מכם למלא. כמובן שניתן לדלג על שאלות מסוימות ובהמשך למלא.

איך לדייק את שם העסק שלכם?

כאן הרבה לא יודעים אם לכתוב את שם העסק בעברית או באנגלית, ולכן חשבו איך גולשים יחפשו את העסק שלכם, והוסיפו גם סאב טקסט, כלומר סוג של סלוגן. לדוגמה ״ישראל ישראלי סוכנות ביטוח – מעטפת ביטוחית למשפחה״. כמובן שאם גולשים מחפשים את העסק שלכם גם בעברית וגם באנגלית, תוכלו לכתוב בשתי האופציות, כלומר גם וגם.

הוספת תמונות

דעו כי לתמונות יש משמעות, ולכן גם אם דילגתם על שלב זה, חשוב לחזור ולעדכן כמה שיותר מוקדם. תוכלו לשים תמונה של בעל העסק או לוגו של החברה. הגודל האידיאלי של תמונת הפרופיל היא – 180*180 פיקסלים, בעוד הגודל של תמונת הקאבר היא רוחב: 820 פיקסלים וגובה: 312 פיקסלים. העדיפות היא לשמור את התמונה בקובץ png, רק שימו לב למבנה של עמוד הפייסבוק ורצוי שתמונת הפרופיל לא תסתיר מלל שמופיע בקאבר.

העדפות קהל היעד שלכם

זהו שלב חשוב מאוד ויסייע לאחר מכן בעת ביצוע קידום בפייסבוק. בשלב זה יהיה עליכם להגדיר מיהו קהל היעד הרלוונטי של הדף, כלומר למי העסק פונה. נחזור לדוגמה שלנו לסוכן הביטוח, הוא פונה למשפחות, לעצמאיים, עסקים, לגילאים מסוימים, אולי לאנשים במיקום גיאוגרפי מסוים, תחומי עניין וכו׳. ככל שתוסיפו יותר פרמטרים, כך תדייקו את קהל היעד שיגיע לדף שלכם. זה הזמן גם להזמין חברים כדי שיעשו לכם לייק לדף. רק נציין שתוכלו להציע לחברים מהפרופיל שלכם לעשות לייק לדף וכך להגדיל את החשיפה עד לתחילת ביצוע הקידום.

נעבור לפאנל הניהול של הדף

הפאנל נוח מאוד לתפעול ומאפשר לכם לנהל כל שתרצו דרכו, לדוגמה לעלות פוסטים, לתזמן פוסטים, לצפות בדואר נכנס, לנהל את המודעות שלכם, התראות, נתוני שימוש ועוד ועוד. ההמלצה היא לעבור על כל האפשרויות ופשוט ללמוד את הממשק הכל כך ידידותי הזה. כאן בתמונה שצרפנו תוכלו לצפות בפוסטים ובסטוריז שלכם ולראות את כל נתוני הצפייה ואפילו דו״חות מפולחים ברמה של כמה אנשים צפו ועשו לייקים, תגובות, לחצו על הקישור וכו׳.

במסך נתוני שימוש, תוכלו לראות גם את כל נתוני השימוש של הדף, החל מחשיפה של פוסטים, הגדרת יעדים ואפילו לקשר את הדף העסקי באינסטגרם ולראות את נתוני התפוצה. דף זה קריטי מאוד לתכנון של פוסטים, כיוון שאנו יכולים לראות מה מעניין את קהל יעד שלנו ולעקוב אחרי תפוצה בתשלום או תפוצה אורגנית ולקבל החלטות לגבי הפרסום. הרי לא סתם פייסבוק תיתן לכם גישה לכל כך הרבה נתונים בלי שהשקעתם שקל… היא רוצה שתראו עד כמה הפוסטים שלכם פופולריים כדי שתשקיעו בפרסום.

קדימה, בואו נתחיל לייצר קמפיינים של קידום בפייסבוק

אחרי שפתחנו דף עסקי יפה והזנו כמובן את כל המידע הדרוש, זה הזמן להתחיל  שיווק ממומן בפייסבוק כדי למשוך אלינו קהל יעד. ישנם סוגים שונים של קמפיינים, ולכן לפני שנסביר כיצד לבצע את הקידום בפועל, חשוב להכיר את סוגי הקמפיינים הנפוצים ולבחור אחד מהם.

סוגי הקמפיינים הנפוצים

לפני. שנתחיל, נסביר כי יש חשיבות לפיקסלים שמטרתם לספור המרות. חשוב להבין שלא ניתן  לעשות קמפיין המרות בלי שיש לפייסבוק חיווי שההמרות מתקבלות ואז יש לעשות אופטימיזציה לפי הפיקסל הספציפי. את המידע הזה תמצאו בפאנל הניהול.

בחירת סוג הקמפיין תתבצע במסך הזה >

קמפיין לצורך העלאת מודעות (Brand Awareness)

מטרת הקמפיין לחשוף את המותג שלכם לקהל הרחב וכמובן המדויק שאתם רוצים כלקוחות וכמובן להגדיל את כמות הלייקים לדף. קמפיין מודעות מתאים לעסקים ומותגים בתחילת דרכם שמעוניינים לייצר חשיפה ראשונית לכמה שיותר אנשים.

היתרונות שלו:

  • עלויות נמוכות.
  • חשיפה רחבה ללא צורך בפעילות גדולה.
  • אפשרות לחשיפה לקהל מקומי הנמצא ברדיוס שלכם.

קמפיין הגברת מעורבות ( Engagement)

קמפיין זה נועד למטרות רחבות יותר ובעיקר לייצר לייקים לדף שלנו, כך הגולשים יוכלו לראות פוסטים שלנו ולהיות מעורבים בפעילות של הדף, לדוגמה לראות מבצעים או כל פעילות אחרת שנעשה בעתיד. ההמלצה היא לשלב בקמפיין כזה סרטון וידאו קצר.

קמפיין המרות לאיסוף לידים (Conversions)

זהו אחד הקמפיינים הנפוצים ביותר בפייסבוק ונועד כדי לאסוף לידים או לגרום לגולש לבצע מגוון רחב של פעילות בהתאם לאסטרטגיה שלנו. לדוגמה – רכישה ישירה, הרשמה לוובינר, הורדת מדריך, הרשמה לכנס, העברה לדף מכירה והרשמה וכ׳ו. במקרה זה חשוב מאוד לטרגט היטב את קהל היעד המדויק ולייצר פוסטים ויזואליים מושכים מאוד עם קופי חריף ומדויק שמדבר לקהל היעד של המוצר או השירות.

קמפיין מכירת מקטלוג לחנויות איקומרס (Catalog Sales)

זהו קמפיין המיועד לבעלי חנויות אונליין, דרכו ניתן לבצע רכישה מהירה של מגוון מוצרים, אך רק לגולשים שביקרו בחנות ולא סיימו את הרכישה (ייתכן מקמפיין המרות או מחיפוש בגוגל). קמפיין זה מאפשר להציג להם שוב את המוצר או את השירות ולאפשר להם להשלים את הרכישה. בנוסף, ניתן להבליט מוצרים מסוימים מתוך החנות שלכם או ליצור קמפיין של מוצרים המתאימים לאנשים ספציפיים כמו מוצרי מחנאות לגברים בגילאים מסוימים או לתת לפייסבוק לעשות את העבודה ולבחור את המוצרים המתאימים לקהל היעד הרלוונטי של המוצר שלכם.

קמפיין להורדת אפליקציה (App Installs)

מדובר על קמפיין המיועד לחברות שיש להן אפליקציה מ- Google Play. אם תציגו אפליקציה מ – App Store, פייסבוק תציע רק לבעלי מכשירי אפל, וכך ההפך לגבי מכשירי אנדרואיד. תוכלו גם לקבוע מראש למי ברצונכם לחשוף את המודעה, לדוגמה אם זו אפליקציה להורים, תוכלו לטרגט הורים לילדים.

דבר נוסף, כדאי לקחת בחשבון את נושא ה – SDK . כדי להראות מודעות לאנשים שביקרו בדף של האפליקציה יש צורך להטמיע את הפיקסל של פייסבוק באתר ואת ה- Facebook SDK באפליקציה לנייד. ה-SDK מאפשר למדוד את כל הפעולות של לקוחות ולנתב אותם להורדת האפליקציה.

שיווק בפייסבוק – איך מקימים קמפיין?

הממשק של פייסבוק ידידותי מאוד, ולכן קל מאוד להקים קמפיין. חשוב לדעת שמערכת הפרסום של פייסבוק מחולקת לשלושה שלבים, ולכן כדאי להקדיש מחשבה לכל אחד מהם.

הכירו את השלבים לבניית קמפיין רווחי

שלב 1 – מטרת הקמפיין

כאן עלינו לבחור מהי האסטרטגיה שנרצה ולבחור את הקמפיין שברצוננו לבנות לפי סוגי הקמפיינים שפירטנו קודם. לדוגמה קמפיין לידים לאיסוף פרטים של לקוחות מתעניינים. לאחר שתבחרו את סוג הקמפיין, יהיה עליכם לתת שם לקמפיין ולעבור לשלב השני.

שלב 2 – טרגוט קהל היעד והתקציב שתרצו

מתחילים בהגדרת העמוד, כלומר במידה ויש ברשותכם מספר עמודים עסקיים, זה השלב לבחור מאיזה דף תרצו לנהל את הקמפיין. השלב הבא הוא הזנת הנתונים הדמוגרפיים של קהל היעד שלנו, כלומר מאיזה חלקים בארץ נרצה את הקהל שלנו, מהו טווח הגילאים שנרצה, שפות המשתמשים וכו׳. השלב הבא הוא תחומי עניין, רק שימו לב שיש אלפי תחומי עניין, ולכן נסו להיות מפוקסים בקהל היעד שלכם ולא להיות מקובעים לכמה בודדים.

הגדרת קהלים תיעשה במסך זה:

טיפ קטן, באמצעות Lookalike Audience תוכלו למצוא קהל יעד דומה למה שהזנתם, כלומר פייסבוק יוכל לאתר עבורכם קהל נוסף שיכול להיות אנשים שאוהבים דפים דומים או קהל שיצר אינטראקציה עם הדף שלכם וכו׳, ולכן שווה לנסות את האפשרות הזאת.

השלב הבא הוא מיקום, כלומר היכן אתם מעוניינים שההודעה שלכם תוצג – בעמודה השמאלית של העמוד הראשי או בכלל היא מתאימה ל- Marketplace וכך הלאה.

תקציב ותזמון הקמפיין

פייסבוק מאפשרת לכם להגביל את העלות הממוצעת לכל מעורבות בקמפיין שלכם ולשים גבולות למערכת כדי שתוכלו לקבוע את התקציב לכל קמפיין. זו הסיבה שתוכלו לחלק את התקציב על פני ימים ו/או להגדיר תקציב יומי ולתת למערכת של פייסבוק לעבוד. רק נציין שניתן להגדיר פר יום או לתת לתקציב לרוץ  עד שתפסיקו אותו – לפי שיקול דעתכם.

לגבי תזמון, בשלב זה תוכלו להגדיר את התזמון של הפוסטים לדוגמה ללא סופי שבוע, ללא ימים מסוימים שבהם אין שירות וכך הלאה. מומלץ לעבור על האפשרויות כך תוכלו להגדיר בצורה מדויקת את הקמפיין, לדוגמה להגביל את העלות הממוצעת לכל מעורבות וכו׳.

מסך הגדרת תקציב

בצד ימין במסף הזה יהיה לנו חיווי מפייסבוק על הערכת הקהל וההמרות שיתקבלו מהקמפיין בהתאם להגדרת הקהל והתקציב.

שלב 3זהו, עוד רגע מסיימים!

בחלק האחרון של שיווק ממומן בפייסבוק ניתן לבחור בין הקמת מודעה לבין קידום פוסט שכבר נמצא בדף העסקי. אם בחרתם בהקמת מודעה חדשה, עליכם לעלות פוסט מעוצב, כלומר באנר, קרוסלה או סרטון המתאים המותאם לאופי הקמפיין שלכם ולא לשכוח טקסט הנעה לפעולה. זהו, עכשיו נותר לכם לעקוב אחרי הנתונים וליהנות מלידים מדויקים.

ולסיום, הבאנו כמה טיפים להעלאת הפוסט המושלם והממיר

  • הקפידו על גודל תמונה ביחס של 1.91:1 (לרוחב) לבין 4:5 (לאורך). 
  • גודל התמונה שאנחנו עולים איתו בפייסבוק הוא – 1080*1080 פיקבל.
  • העלו תמונה בפורמט PNG או JPG.
  • השקיעו בקריאייטיב ויזואלי שימשוך את העין.
  • שמרו על שפת עיצוב של המותג.
  • בחרו צבעים שמושכים את העין.
  • העדיפו לא לייצר פוסט ברקע לבן.

בהצלחה!

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן