ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

כמה מרוויחים בהייטק

INT College
כמה מרוויחים בהייטק

למרות הקשיים וחוסר הוודאות הרבה הקיימים במדינת ישראל, תעשיית ההייטק הישראלית ממשיכה לצמוח ולהתרחב מדי שנה. מן המפורסמות היא שאחת הסיבות להצלחתה של התעשייה היא ההון האנושי האיכותי שיש בה, אם זה מיחידות הטכנולוגיה של צה"ל, ואם זה מלימודים טכנולוגיים למיניהם, אשר יצרו כאן דור שלם המהווה תשתית איכותית של הון אנושי. אלו שיש להם הכשרה מתאימה להשתלבות בתעשיית ההייטק, יכולים לצפות לשכר התחלתי גבוה יחסית, שכמובן עולה בהתמדה ככל שהם רוכשים ניסיון, כלים ויכולות.

אולם לכמה שכר הם באמת יכולים לצפות? אף על פי שהתשובות מורכבות מכל מיני משתנים כגון זהות הארגון, מיקומו, תחום העיסוק שלו, הניסיון של המועמד וכדומה, אפשר לתת טווחים שיוכלו לתת לכם אומדן על השכר המשולם באותו תפקיד. להלן סקירה של השכר והיתרונות של חמישה מקצועות הייטק מבוקשים.

מפתח פייתון

פייתון היא שפת סקריפט רב-פרדיגמטית, המשמשת לפיתוח תוכנות ויישומים בהמון חברות וארגונים בתעשיית ההייטק. פייתון היא אינטואיטיבית מאוד, ושימושית מאוד, כך שהיא יכולה לשמש לפיתוחם של מוצרים רבים. בהתאם לכך, הביקוש למפתחים בשפת פייתון הוא גבוה ועולה בהתמדה. מפתחי פייתון עם מומחיות בתתי-תחומים כמו מדעי הנתונים, למידת מכונה, פיתוח אינטרנטי וכדומה מרוויחים בין 30,000 ל-40,000 שקל בחודש, ובתפקידי ניהול גם למעלה מכך.

מפתח דוט נט

פלטפורמת דוט נט (Net.) היא פלטפורמה פופולרית לפיתוח תוכנה, המשמשת לרוב לפיתוח מערכות מידע. היתרון של דוט נט הוא בכך שהיא מאפשרת פיתוח יישומים מורכבים באמצעות שפת C#‎‎, הנחשבת לשפה פשוטה יחסית, ובעיקר נפוצה מאוד. דוט נט היא למעשה ספרייה של כלים לפיתוח באמצעות #C. פיתוח דוט נט משמש להמון מטרות, מהקמה של יישומים, בניית אתרים, פיתוח אפליקציות, מערכות מידע ועוד. מפתחי דוט נט מנוסים מרוויחים באזור ה-35,000 שקל לחודש, ואילו בדרגות ניהול אפילו יותר.

דאטה אנליסט ודאטה סיינטיסט

נתונים הם הזהב החדש, וחברות רבות משתמשות בנתונים ואיסופם כבסיס לפעילות העסקית שלהן. אנחנו רואים זאת לא רק בחברות טכנולוגיה, אלא גם בתעשיית הביטוח, השיווק ועוד. בכל מקום שבו אוספים נתונים ומשתמשים בהם כדי לייצר רווחים, ישנם אנשי דאטה שתפקידם לפקח על איסוף הנתונים, ולהסיק מהם מסקנות אופרטיביות שיכניסו כסף לחברה.

אנשים אלו הם אנשי הדאטה אנליסט. עבור מי שיש לו רקע מסוים במתמטיקה וסטטיסטיקה (בוגרי תארים למשל, אך לא רק), קורס דאטה אנליסט יכול להיות אחלה של שער כניסה להייטק, ותחילתו של קריירה מתגמלת ומעניינת. איש דאטה אנליסט ירוויח בין 15,000 שקל ל-20,000 מהר מאוד, אולם דאטה אנליסט הוא בפועל תפקיד כניסה לתחום הדאטה. מי שיהפוך לדאטה סיינס ירוויח גם 37,000 שקל לחודש, ואם יגיע למשרת ניהול בתחום, גם למעלה מ-40,000 שקל לחודש.

סייבר

סייבר הינו תחום מתפתח ודינמי מאוד, וככל שהטכנולוגיה מתפתחת, כך גובר הביקוש לעובדים מיומנים. אולם מלבד היות הסייבר תחום מאתגר ומעניין מבחינה אינטלקטואלית, מדובר בתחום ששכרו בצידו. תפקידים ראשוניים בתחום הסייבר, כגון מיישם אבטחת מידע, בקר SIEM/SOC, אנליסט סייבר וכדומה, ירוויחו משכורת הנעה סביב 20,000 שקל בחודש. מעבר לכך, זה לא בלתי סביר שמי שטוב ונהנה מהתחום ימשיך להתפתח לתפקידי סייבר מתקדמים אף יותר כגון מומחה לאבטחת מידע, שם המשכורות הן באיזור ה-30,000 שקל בחודש, ולא פעם גם למעלה מכך.

בודק תוכנה

חלק אינטגרלי מתעשיית ההייטק הוא ההיבט של בקרת איכות ובדיקת תוכנה (מה שנקרא QA). אנשי בדיקת תוכנה אחראים על בדיקה ותיקוף של תוכנות ומוצרים טכנולוגיים, בטרם מגיעים ללקוחות הקצה (חשובים בעיקר לפני שחרור מוצרים וגרסאות עדכון למיניהן). קורס בודקי תוכנה לא דורש רקע טכנולוגי או מתמטי, אולם עדיין מאפשר כניסה להייטק בתפקיד מבוקש ואיכותי. בודקי תוכנה מרוויחים גם 20,000 שקל בחודש ולמעלה מכך, ככל שהם מתקדמים לתפקידי ניהול.

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן