ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

מה כדאי ללמוד בתחום ההייטק

INT College
מה כדאי ללמוד בתחום ההייטק

אנחנו מבינים שהגעתם למסקנה המתבקשת, שאין הרבה מה לחפש בשוק העבודה הישראלי מחוץ להייטק, ואם אתם רוצים ליהנות מקריירה בסקטור שבו יש ביקוש לעובדים, משכורות גבוהות ותנאים נהדרים, עליכם להתחיל לצעוד בדרך לשם, ולעבוד קורס מקצועי שיאפשר עבורכם השתלבות בהייטק.

אולם מה כדאי ללמוד מבין מגוון האפשרויות השונות בתחום ההייטק? זו שאלה אינדיבידואלית מאוד, אולם אפשר לומר שהיא מורכבת יותר ממה שהיא נראית. צריך לחשוב על משתנים רבים, כגון למה אתם תוכלו אישית להתחבר, איזו משכורות תוכלו להרוויח (ותוך כמה זמן?), האם יש דרישות רקע נחוצות לשם לימוד המקצוע ועוד. הבאנו עבורכם סקירה של קורסים אפשריים להייטק, כאשר כל אחד מהם עשוי להיות כרטיס הכניסה שלכם לשוק העבודה המבוקש הזה.

דאטה אנליסט

אחד התחומים המתפתחים והצומחים בשנים האחרונות הוא התחום של דאטה, מידע: איסוף נתונים מכל מיני נקודות איסוף שונות הפך כלי מרכזי עולם השיווק והקמעונאות, וכן גם בתחומים נוספים כגון אבטחה, ניתוחים עסקיים, יזמות, פיתוח ומה לא. המידע הרב שנאסף הוא כוח אדיר, כל עוד יודעים להשתמש בו. מי שיודע להשתמש במידע הזה, הם האנשים שמנתחים אותו, אנשי דאטה אנליסט. תפקידו של הדאטה אנליסט הינו ביצוע של פיקוח על איסוף הנתונים באופן שיטתי, ובעיקר לנתח את הנתונים שנאספו כדי להסיק מהם מסקנות עסקיות מועילות לארגון. הדאטה אנליסט מציג את הממצאים בדוחות, מצגות וויזואליזציות, וזאת על מנת לתקשר את התובנות שלו למקבלי ההחלטות. מטרת הניתוח היא בסופו של דבר לתרום ערך עסקי משמעותי לארגון.

קורס דאטה אנליסט הוא קצר יחסית, בערך 300 שעות אקדמיות. הדרישות המקדימות לקורס הן שליטה טובה ומוכחת בסטטיסטיקה: או השכלה אקדמית רלוונטית (הנדסה תעשייה וניהול, כלכלה ומנהל עסקים, שוק ההון, מדעי המחשב), או אנשים שיש להם רקע אחר בסטטיסטיקה (שאינו אקדמי) ומוכנים לעבור מבחן כניסה לקורס. עם זאת, הביקוש הרב לאנשי דאטה אנליסט מביא לכך שגם מועמדים ללא ניסיון מעשי ירוויחו שכר של 15,000 לחודש לפחות, אולם ככל שיתקדמו, תוך שנים לא רבות אפשר להגיע ל-40,000 שקלים ומעלה לחודש.

למה כדאי ללמוד דאטה אנליסט? בשורה התחתונה, ובהנחה שיש לכם רקע מתאים יש כאן ביקוש גבוה לעובדים, שכר גבוה מאוד, וכן תפקיד מספק ומאתגר.

סייבר

תחום vצומח לא פחות מתחום הדאטה, הוא תחום הסייבר, ולא במקרה; מישהו צריך להגן על כל הדאטה הזאת, לא?

כדי לוודא שכולנו באותו עמוד, נסביר שהמונח "סייבר" הוא שם גג לכל מה שמתייחס להגנה מפני תקיפות הנעשות דרך האינטרנט באמצעים שונים. התלות ההולכת וגוברת בטכנולוגיות מקוונות מגדילה את הסיכון למתקפות סייבר מתוחכמות: ככל שיותר מערכות מחוברות לאינטרנט, כך הן יותר פגיעות למתקפות סייבר, החל ממערכות חקלאיות, דרך רכבים אוטונומיים, עובר דרך מאגרי מידע (רגישים יותר או פחות), ועד מצלמות אבטחה הפרוסות כמעט בכל פינה בעיר שלכם. בהתאם לכך, הצורך באנשי סייבר טובים רק הולך וגובר עם השנים.

הביקוש לאנשי סייבר מתבטא גם בשכר. גם בתפקידים ראשונים וללא ניסיון (אנליסט אבטחת מידע), אפשר להרוויח גם בסביבות ה-14,000 שקלים לחודש בארגון הממוקם באזור המרכז, וככל שצוברים מומחיות וניסיון, השמיים הם הגבול. מעבר לכך, בסייבר אפשר לעבוד בכל העולם, שהרי המומחיות הזו דרושה בכל ארגון טכנולוגי שמכבד את עצמו. ועוד סיבה שבגינה כדאי ללמוד סייבר? תנאי הקבלה: כל מה שאתם צריכים זו אנגלית טובה וחריצות. אין צורך בתואר, ואין צורך לדעת מתמטיקה. עקרונות הסייבר ניתנים ללימוד ללא ידע מקדים של ממש, ולאחר קצת יותר מ-500 שעות אקדמיות, תוכלו להתחיל לעבוד במקצוע הנחשק הזה.

למה כדאי ללמוד סייבר? שורה תחתונה, אפשר להתחיל ללמוד ללא ניסיון או רקע, וכך לבנות קריירה בתחום מבוקש בארץ ובעולם.

מפתח פייתון

תפקיד המפתח הוא חוד החנית בתעשיית ההייטק. המפתחים הוא היוצרים, אלו שמזיזים את הגלגלים של המכונה, כאשר כל שאר בעלי התפקידים בארגון בעצם נועדו כדי לתמוך בעבודתם במישרין או בעקיפין. בהתאם לכך, הביקוש למפתחים כיום גבוה מאי פעם, והשכר שמפתחים זוכים לו הוא פשוט מעוררות קנאה.

אחת הדרכים הטובות להיכנס לתחום של פיתוח הוא לימוד של קוד פייתון. שפת פייתון היא שפת סקריפט "אנושית" יחסית, במובן הזה שכתיבת קוד בפייתון קרובה ואינטואיטיבית לאלו שמבינים אנגלית (תנסו לראות למשל מה שנקרא שפות סף, או אפילו שפות תכנות, ותראו את המרחק ביניהן לבין שפה עילית כמו פייתון מהר מאוד). גם ביחס לשפות עיליות, פייתון היא אינטואיטיבית, נוחה, ובעיקר שימושית: היא מאפשרת תכנות בכל מיני סגנונות, ובהתאם לכך, נמצאת בשימוש במחלקות הפיתוח של המון חברות מובילות.

ומה אתם צריכים כדי להתחיל ללמוד פייתון? רק אנגלית ברמה טובה, ידע בסיסי בעבודה מול מחשב ואוריינטציה טכנית. לא נדרש רקע במדעי המחשב ואפילו לא מתמטיקה. קורס פייתון הוא גשר מצוין להשתלבות בעולם ההייטק מהדלת הראשית.

למה כדאי ללמוד פיתוח פייתון? משום שמדובר בשפה מאוד שימושית, יחסית פשוטה להבנה ולימוד, ולכן מדובר פשוט בדרך מעולה להיכנס לעולם התכנות ולהרוויח את המשכורות הגבוהות של ההייטק.

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן