מסחר באמזון הוא עסק לכל דבר, וצריך ללמוד אותו כדי לא לעשות טעויות שיעלו לכם בכסף או שעות עבודה מיותרות. בתור התחלה יש כמה אלמנטים בסיסיים שחשוב להכיר רגע לפני שצוללים אל עבר הרפתקת מסחר בחנות הבינלאומית הענקית אמזון.
במה הכי רווחי לסחור באמזון?
מסחר באמזון יכול להיות תחת כל קטגוריה או מוצרים העולים על הדעת. בתור סוחרים באמזון אתם רוצים לדעת איזה סוג של חנות אתם רוצים לפתוח ואילו מוצרים הכי משתלמים. זה מתחלק לכמה קטגוריות:
- חנויות המוכרות מוצרים של תחביב, תחום עניין או נישה ספציפית. התחרות יורדת משמעותית (בעיקר באמזון עצמה שלא נכנסת לנישות הקטנות) כשעוסקים במשהו נישתי. כמובן שהחיסרון הוא שמספר הלקוחות הפוטנציאליים מצטמצם משמעותית רק לאלו שהסחורה נוגעת להם ספציפית, אך לעיתים זה משתלם כי ניתן לצבור קהל לקוחות נאמן שיחזור לחנות שלכם כדי לקנות את הפריטים המבוקשים עליו, שפחות נפוץ למצוא.
- חנויות מסחר באמזון מוצרים יד שנייה או מחודשים- בצורה מפתיעה נראה שחנויות כאלה מצליחות לעיתים לייצר הכנסות יפות מאוד. ישנם הרבה אנשים שבעבור מחיר נמוך או מוצר נדיר יתעלמו מהיותו משומש.
- חנויות המוכרות מוצרים ייחודיים להם, בד"כ מדובר בסוחרים שמייצרים סחורה בעצמם (פיתחו מוצר או יצרו דברים בעצמם כמו עיצובי תכשיטים ייחודיים).
- מוכרים רבים מקימים אתר ומותג לחנות שלהם גם מחוץ לאמזון. זה נותן ללקוח תחושה של מותג רציני ושניתן לסמוך עליו. בנוסף, אתר ייחודי וממותג יגרום ללקוח לזכור מי אתם ולהבדיל אתכם מהחנויות האחרות באמזון.
איך מסתדרים עם השילוח באמזון?
מסחר באמזון יכול להישמע מרתיע בגלל שאחרי שהלקוח מבצע רכישה- צריך לארוז מוצר ולשלוח לו, ולהתמודד עם שירות הלקוחות המדובר. אמזון מציעה שירות שנקרא Fulfillment by Amazon, או בקיצור FBA, שבו סוחר יכול לאחסן באחת מנקודות השילוח שלהם, ולאחר שלקוח מבצע קנייה בחנות, אמזון שולחת את הסחורה עבורו. שירות זה מאפשר לסוחר להשקיע יותר בפן העסקי ואמזון מטפלת בשילוח וגם בשירות הלקוחות. מסחר באמזון נראה אחרת לגמרי עם השירות הזה, שאותו ניתן להרחיב למשתמשי פריים או לסוגים שונים של שילוח. בנוסף, ככל שתצברו מכירות וחוות דעת חיוביות (ופתיחת האופציות הייחודיות לחשבונות הפריים) ישנו הסיכוי שאמזון יקדמו את החנות שלכם באופציות המכירה בעמודי המוצרים עצמם. קורס אמזון במכללת iNT יציג בפניכם את כל השיטות הללו.
אמזון אוסרת בפירוש על קניה או 'שכנוע' של לקוחות לתת לכם תגובות חיוביות! לכן הדרך לקבל דירוג גבוה ותגובות חיוביות הוא פשוט לתת ללקוח שירות טוב. מסחר באמזון והצלחת החנות תלויה מאוד בתגובות הקונים. תגובות חיוביות רבות נותנות אמינות בפני הלקוחות הפוטנציאליים שמחפשים איפה לקנות, וגם בפני אמזון, שמתייחסת שונה ונותנת יכולות נוספות לחנויות שהיא מכירה בהן כאמינות. חוץ מקידום החנות לחלון הרכישה הישירה שציינו, גם שימוש במגוון רחב יותר של שיטות שילוח תלוי בוותק ובאמינות של החנות.